A sokoldalú gerincterápia

Újabb trénerképzés szeptembertől!:)

A spirálstabilizáció (SPS)

gerinc

Mi is az SPS?

Ez egy gerincterápiás módszer, amelyet Dr. Richard Smisek prágai neurológus dolgozott ki, és 30 év alatt fejlesztette a ma használt szintre.
Jelenleg 17 országban tanítják ezt a mozgásformát.

Nagyon egyszerűen megfogalmazva, a spirálstabilizáció egy nyújtó, erősítő, csavaró mozgásfolyam, ami segít bekapcsolni olyan izomcsoportokat, amiket a hétköznapi életünkben kevésbé használunk. Ezek a testünkön kereszt irányba futó izmok. Ezzel együtt pedig tehermentesíti az állandóan használt izmainkat.

Rendszeres gyakorlással (napi 15-20 perc) felépíthető egy olyan spirális izomrendszer a gerinc köré, amely stabilan és biztonságosan tartja a gerincoszlopot. És, ami nagyon fontos, hogy a gerinc folyamatos felfelé nyújtásával megnő a tér a csigolyák között, így a porckorongokra kevesebb nyomás nehezedik.

Mire is jó az SPS?

  • Segíti a gerincferdülés és a porckorongsérv megszüntetését
  • Segít a csípő- és térdizületben jelentkező porckopások esetén
  • Lúdtalp esetén
  • Segít leküzdeni a meglévő inkontinenciát, és segít megelőzni azt
  • Segít a szétnyílt hasizom regenerálásában
  • Segít a hát- és derékfájdalom elmulasztásában
  • Segít a fiatalkori rossz tartás korrigálásában

Kinek ajánlott az SPS?

Mindenki elsajátíthatja és gyakorolhatja, korra és nemrevaló tekintet nélkül.
Gyerekeknek is!

De, ha:

  • sokat ülsz?
  • sokat állsz?
  • sokat cipelsz? (például anyuka vagy?)
  • sokat nézed a telefont, számítógépet?
  • fáj a hátad, derekad, nyakad?
  • szeretnél erősíteni a felsőtesteden?
  • egyre merevebbek bizonyos testrészeid?
  • kipróbálnál valami igen könnyen elsajátítható és nagyon hatékony mozgásformát?
  • épp ott tartasz, hogy meg kellene műttetni a gerincedet?
  • inkontinenciával küzdesz?
  • szülés után szétnyílt a hasizmod?
  • végül, de nem utolsósorban, szívesen tennél valamit, hogy jobb életminőséged legyen?

…akkor biztosan a jó oldalon vagy!

Tanfolyamok

Az alapképzés 12, egymásra épülő gyakorlatsorból áll. Miután ezt elsajátítottad, napi 15-20 perces gyakorlással elérheted a kívánt hatást. A csoportos órákon pedig hétről hétre fejlődhetsz.

Szuper intenzív hétvégi tanfolyam kezdőknek, újrakezdőknek!:)

2019. augusztus 31 - szeptember 1.
10.00-12.00
14.00-16.00

Szuper intenzív, 2 napos, hétvégi képzés, mindazoknak, akiknek nagyon kevés idejük van, akik vidékről érkeznek és azoknak is, akiknek nem jók a hétköznapok.
Illetve azoknak, akik jelentkeznének a szeptemberi trénerképzésre, de még nem végezték el az alaptanfolyamot!
Intenzív lesz és hatékony!:)
Várlak szeretettel!!!:)

Tanfolyam ára: 36.000 Ft./fő
Minimum létszám: 10 fő

Jelentkezni a megfelelő adatlap kitöltésével lehet. A kitöltött adatlapokat a jogatereminfo@gmail.com e-mail címre várjuk.

Jelentkezési adatlap letöltése

Újabb trénerképzés szeptembertől!

Oktatás: 2019. szeptember 5-8. csütörtöktől vasárnapig
Oktató: Bc. Martin Trávník lektor

Gyakorló napok: 2019. szeptember 28-29. szombat-vasárnap
Oktató: Richter Katalin SPS tréner, jógaoktató és Csutoros Gergely gyógymasszőr, anatómia-élettan tanár
Gyakorló napok: 2019. október 26-27. szombat-vasárnap
Oktató: Richter Katalin SPS tréner, jógaoktató és Csutoros Gergely gyógymasszőr, anatómia-élettan tanár

Oktatás: 2019. november 14-17. csütörtöktől vasárnapig
Oktató: Bc. Martin Trávník lektor

A képzés ára: 2x400 Euró
A gyakorló napok ára: 2x30.000 Ft.

A jelentkezés előfeltétele az alaptanfolyamon való részvétel!

A képzés elvégzése után oklevelet kaptok arról, hogy trénerek lettetek.:)

Jelentkezni a megfelelő adatlap kitöltésével lehet. A kitöltött adatlapokat a jogatereminfo@gmail.com e-mail címre várjuk.

Tréner jelentkezési adatlap letöltése

Órarend

Gyakorló óra

szerda 08.00-09.00
szerda 18.00-19.00
péntek 09.00-10.00
szombat 09.00-10.00

A gyakorló órára előző este 8-ig tudsz bejelentkezni!
Bejelentkezés: https://www.facebook.com/spiralstabilizacio/ "foglalás most"

Időtartama: 55 perc
Ára: 3.000 Ft.

Magánóra + manuálterápia

Egyeztetés alapján

Galéria

Visszajelzések

Nekem egyrészt azt a megnyugtató érzést hozta az SM, hogy tehetek magamért, és hogy ez nem korfüggő. 45 éves vagyok, és megelőzési céllal mentem el a tanfolyamra a lányommal. Végig tudja szavalni, amit ott hallott, pont olyan hangsúllyal, mint Kati: fenék, has, lapocka, stb. Ha néha majd eszébe jut a jövőben, már annak is nagyon örülök. Látom, hogy édesanyám 70 felett milyen görnyedten és nehezen jár, és tudom, hogy nekem lehet más az utam. Neki is lehetne könnyebb, csak mozognia kellene. Gyakorlás után mindig egyenesebbnek érzem magam, és a hétköznapi helyzetekben is tudatosabb vagyok. Sok kicsi sokra megy alapon egyre inkább ebben látom a lényegét, a napi rutinokban.
K. Budakesziről
Hihetetlen jó érzés, hogy milyen
  • nyitottá válik a mellkas
  • gyors a mellizmok erősödése
  • növekedés érhető el a gerinc nyújtással
  • új izmok fejlődtek
  • könnyűvé vált a jóga gyakorlás az SM “praktikák” beépítésével
  • mentális/spirituális hatása van
  • gyorsan ment le a hasam
  • jelentős változást értem el a testtartásomban
Tanfolyam után:
  • minden nap gyakorolok, kb. 12-15 percet
  • 2 hónap után többen jelezték, hogy nagyon látványosan változtam. Mintám alapján páran elkezdték a napi gyakorlást, és valóban 2 hónap után csodálatos átalakuláson mentek át.
  • Minden “fórumon” hirdetem. Akik elkezdik, nagyon köszönik, hogy “meggyőztem” őket, most már ők is az SM nagykövetévé váltak!
  • Óvodás kortól életünk végéig hasznos gyakorolni, betegségek megelőzésére, rehabilitációs jelleggel is.
Javaslatom: Szeressük magunkat annyira, hogy megadjuk magunknak ezt a tudást, és használjuk is!!!!
M., Nagykovácsiból
Tapasztalatok:
  • a gyakorlás nagyon jót tesz a derekamnak, ha kimarad, amint újra csinálom, már 1 alkalom után sokkal jobban érzem magam,
  • a gyakorló órák szárnyakat adnak és kiderülnek a fontos részletek,
  • sokkal tudatosabb lettem a testtartásban, gyakran figyelek az izmokra, fejre járás és állás közben.
B. E. Budapestről
Óvodapedagógusként dolgozom. Munkahelyemen bölcsődés gyerekek is vannak, akiket rendszeresen emelgetek, cipelek. Vannak köztük kifejezetten nehéz gyerekek is. Scoliosisom van gyerekkorom óta. Kicsit több, mint egy hónapja rendszeresen, minden nap (fel órát / 40 percet) gyakorlom az sm-et.

Ezek a tapasztalataim:
  • Már egy ideje tapasztaltam, hogy a nyakam be van állva. Kevésbé tudom mozgatni. A rendszeres sm gyakorlással kioldódott minden feszültség. Egyre jobban, könnyebben tudom mozgatni a nyakamat.
  • Már egy ideje rendszeresen fájt a térdem. Járás közben is. Az sm gyakorlás hatására a fájdalom megszűnt.
  • Az egyik csípőm járásnál ki-be ugrált a vápából. Pár hét sm gyakorlás után döbbenten tapasztaltam járás közben, hogy a csípőm végig a helyén marad.
  • Körülbelül egy hónap rendszeres gyakorlás után kezdtem érezni, mintha egy erős izomfűző alakulna az egész törzsem körül. Könnyebben tudom magamat tartani egész nap. Ha a nap végére el is fáradok, tudom, hogyan nyújtsam meg a gerincemet. Akar függőlegesen állva, a metrón is. Sosem éreztem ilyen könnyűnek magamat. Határozottan érzem, hogy kezdek erősödni, formálódik a testem (a lábizmaim, talpizmaim, hasizmom is érezhetően és láthatóan erösödnek, kezdenek kioldódni a feszültségek a vállamból, hatamból, nyakamból). Nagy öröm, hogy úgy tudok tevékenykedni egész nap, hogy közben a testem is megfelelően működik és nem kell félnem, hogy egy-egy nehezebb gyerek miatt esetleg lesérülhetek.

Köszönöm Kati! Életem egyik legjobb döntése volt, hogy elmentem hozzád az sm tanfolyamra. Gyakorlok tovább rendszeresen. Kíváncsi vagyok, hogyan fog még tovább alakulni a testem.
E. Budapest.
A derekamat a gyakorlás óta nem húztam meg. Pedig régebben a gyerek emelgetéstől gyakran megfájdult.
P. E. Budapest
Kedves Kati!

Megpróbálom röviden összefoglalni az utóbbi hónapok “eredményeit”.
Dióhéjban: tavaly pont ilyenkor az Országos Gerincgyógyászati Központban várakoztam nálam 30 évvel idősebb sorstársaim között, hogy gerincen szúrjon a gerincsebész, szteroid beadása céljából. Most -hála Neked Kati, a jógának meg az SM-nek – nincs fájdalmam, le tudok hajolni, be tudom kötni a cipőfűzőt stb.

Kicsit hosszabban:

Nem tudom mennyi ebben a jóga és mennyi az SM eredménye. Úgy érzem kiegészítik egymást, együtt az igazi, meg hetente egyszer úszom, az is biztos segít. Nekem az SM-ben az volt újszerű, hogy megtanultam kontrollálni az egyszerű állást, helyes testtartást és járást. Szerintem napközben -mivel igyekszem odafigyelni, ahogy tanultuk az órákon – folyamatosan korrigálom a 45 éve rosszul beidegződött testtartást, próbálom működésbe hozni az említett spirális izmokat, próbálom automatizálni ezeket. Igy szerintem nem csak a gyakorlás alatt erősödnek a megfelelő izmok, hanem a nap többi részében is, így kevésbé terhelődik a lumbalis gerincszakasz, s ez nagyon klassz.
Szemléletbeli különbséget jelent nekem. Mivel korábban gyógytornával próbáltam javítani a helyzeten, van összehasonlítási alapom. Hosszú távon nem jelentett az előbbi sajnos megoldást a fájdalmakra, főleg az éjszakaira.
Mióta ezt most tanulom, sokkal hatékonyabbnak tartom a többi módszernél. Ha meg a pszichés részét vesszük, a zene mellett kifejezetten relaxáló és nem megerőltető. Ez is fontos szempont, mert talán többen, idősebbek, kevésbé edzetten is szívesebben gyakorolják.

Köszönök mindent!
E., Nagykovácsiból
Kedves Kati!

Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget, hogy részt vehettem az oktatáson, amit tartottál.
Megmondom őszintén, hogy mivel szerencsére nincsenek gerincproblémáim, ezért eszembe sem jutna magamtól, hogy részt vegyek egy ilyen eseményen. Ráadásul a Joga is távol áll tőlem… illetve ha jobban belegondolok, az irodában töltött sok sok óra a lányok között, nem abba az irányba terel, hogy a nem létező szabadidőmben mindenféle “lányos dolgok”-at műveljek.

Száz szónak is egy a vége, külső ráhatás nélkül nem ismertem volna meg ezeket a technikákat. Talán az első napon említetted, hogy a gyerekeidnek is végig kellett csinálniuk a tanfolyamot, nem azért, hogy ez kötelező része legyen az életüknek, hanem azért, hogy ha véletlenül ilyen jellegű problémába ütköznek, akkor eszükbe jusson, hogy ezt meg lehet oldani mindenféle kémiai úton előállított vegyszer alkalmazása nélkül is.Remélem soha nem kerül rá sor, de ha egyszer ilyen gondjaim lesznek, egészen másképp fogok gondolni a megoldás lehetőségeire az általad átadott tudás hatására.

Megemlíteném még a foglalkozásokon tapasztalt nagyon kellemes-barátságos, majdnem meghitt légkört, amit teremtesz magad körül, és ezt úgy ötvözöd a profizmussal, magas szintű tudással, amivel rendelkezel, hogy az álla leesik az embernek. Egy új nézőponttal gazdagodtam az általad átadott rengeteg hasznos információ által, és itt nem az SM gyakorlatokra gondolok, hanem a rengeteg háttér információra!

Az SM gyakorlatok, illetve az egész technika is sok újat hozott, sokkal tudatosabban irányítom azóta a mindennapi mozdulatsorokat. Ami nekem fontos, hogy átfogó rendszert épít, nem csak részek vannak egymástól távol, hanem mindent pontosan szabályoz indokolva, ok-okozati összefüggésekkel.

Tehát még egyszer: nagyon szépen köszönöm!
P. Nagykovácsi
Kedves Katalin!
Lányomnál Scheuermann-kórt diagnosztizáltak januárban. Azóta fűzőt visel és jár gyógytornára és jógára. Valamint elvégezte két alkalommal is (a felnőtt és a gyerek) az SPS-tréningedet is a tavasz folyamán és itthon is gyakorolja. Nemrég visszamentünk kontrollra és a doktornő nem hitt a szemének, nemcsak látványos a tartásjavulása, de 8%-os !! a görbület javulása. Olyan gyakorlatokat tud elvégezni (telitalpas guggolás, nyújtózás) amikre korábban nem volt képes. Gratulálunk a módszer meghonosításához és köszönjük, hogy gyermekem gyógyulását elősegítetted.
Hálás köszönettel: Kriszta

Trénerek

A nálunk végzett trénerek követik az eredeti metodikát, felkészülten, kellő óraszámmal a hátuk mögött kapták meg az oklevelüket.
Keressétek őket bizalommal!

Richter Katalin
Richter Katalin

Nagykovácsi, Telki út 3.

+36-20-957-3938

richterkati1@gmail.com

Vincze Andrea
Vincze Andrea

Debrecen, Hatvan utca 61.

+36-20-218-8800

vinczea.a@gmail.com

Gazda Zsuzsanna
Gazda Zsuzsanna

Budapest, Nagykovácsi

+36-30-346-4660

gazdazsu@t-online.hu

Szőllősi Zoltán
Szőllősi Zoltán

4320 Nagykálló Jókai út 41.

+36-20-577-4492

zszollosi83@gmail.com

Hegedűs Éva
Hegedűs Éva

Debrecen, Füredi utca 24. fsz/2.

+36-30-364-8606

hegedus.eva07@gmail.com

Izsipi Ágnes
Izsipi Ágnes

Kisvárda, Margaréta utca 1/a.

+36-20-495-2511

izsipiagnes@gmail.com

Bogdán Ágnes
Bogdán Ágnes

Nagykovácsi, Budapest

+36-20-956-0050

bogdanagnes06@gmail.com

Balázs Ágnes
Balázs Ágnes

Nagykovácsi

+36-30-375-7888

agicabalazs@gmail.com

Szilágyi János
Szilágyi János

Nagykovácsi, Budapest, Békéscsaba

+36-30-279-9396

janos.szilagyi@gmail.com

Rólam

Richter Katalin vagyok, okleveles Iyengar jógaoktató. Hogy miért is kezdtem bele egy látszólag nagyon más, mégis egymást nagyon jól kiegészítő mozgásformába?
Szeretném, ha tudnátok, hogy a lelkesedésem, a továbbadni vágyásom egy nagyon is erős tapasztalásból táplálkozik.

Történt egyszer, hogy nagyon fájt a derekam... jó, majd elmúlik, gondoltam. Jógázom, figyelek, nem terhelem, és jobb lesz.
De nem, egyik nap már mozdulni is alig bírtam... Ez alapvetően sem egy jó állapot, de én jógatanár vagyok... hoppá.
Orvos, diagnózis, 3 porckorong sérv...

Mit tegyek? Tettem sok mindent, picit javult, de nem nagyon. Végül az első jógatanárom unszolására egyszer csak eljutottam Prágába, dr. Smisek intézetébe.
Az ott töltött egy hét alatt már biztos voltam benne, hogy valami nagyon hatékonyra találtam rá.
Na persze a sikert ebben az esetben sem adták ingyen, egy évig minden nap 40 percet gyakoroltam.
Az eredmény: teljesen negatív MR.

A lényeg, amit át szeretnék adni, hogy a "csoda" lehetősége ott van a saját testünkben.
Mi magunk tehetünk a legtöbbet magunkért!

Richter Katalin

Kapcsolat

Richter Katalin
jogatereminfo@gmail.com

2094 Nagykovácsi, Telki út 3.

+36209573938

Spirálstabilizáció © 2018
All rights reserved.
|
Adatkezelési nyilatkozat